[ google-site-verification: google096b424537a64561.html googlecb521646d1f4a805.html] google-site-verification: google096b424537a64561.html
  • Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Kemalettin Şanlı / GEZİ YORUM > Backpacking > Tours Biking > Trekking                                                                                                             Backpacking - Trekking - Tours Biking
BİSİKLET TURLARIM

Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.486832.6170
Euro34.601234.7398

Burhaniye (Ören)-Kıbrıs Bisiklet Turu/

11 Ekim

İzban (İzban) ile Tepeköy'e gelip buradaki yeni açılan hat üzerinden Selçuk'a ulaştım.Tek bilet ve bağlantılı iki tren.Burada ADD Parkında Sevgili Dpstum Mehmet B. ile buluşup, Barım Ailesi'nin (Adnan ve Ayşe Barım) bisikletevi Mavi Oba'ya misafir oldum. Bu vesile ile pek çok bisiklet dostu ile de tanıştık. Öncelikle bahçe içindeki Mavi Oba Bisiklet Evi'nde dünyanın her yerinden bisikletle tura çıkmış insanları misafir eden Barım çifti ile tanışmak benim için bir ayrıcalıktı.
Günün sonunda Kuşadası'na pedal çevirdik. Geceyi Mehmet B. 'nin yazlık evinde geçirdik.

Günlük Sürüş : 25 km
Toplam: 25 km

12 Ekim

Kuşadası'ndan saat 12 gibi çıktım. Dilekyarimadası sapağından sonra ardarda sıkı rampalar geçerek Selçuk'a geldim.Burada hemen girişteki Sarızeybek bisiklet dükkanında Mehmet Hocamın tavsiyesiyle Hakan ve Fatih Kardeşlerle tanıştım. Mekan büyük babadan kalma, çüncü kuşak bisikletçiler. Dedeleri 3 tane bisiklet getirip panayır da kiralayarak başlamış. Şu anda ilçenin bütün bisiklet severlerine hizmete devam ediyorlar...

Sarızeybek Kardeşler veda edip Yenidoğan,Akçakonak, Güllübahçe,Atburgazı üzerinden Balat'a geldim. Pamuk tarlalarından geçerek Miley(Milos) Antik Kent'e geldim. Fazlaca tarihi yerler görmek gibi bir hedefim olmasa da yolumun üzerinde veya yakınında olan bu tür yerleri kaçımıyorum.

Sağlık Ocağı bahçesi konaklama...

Günlük Sürüş: 86 km
Toplam : 111 km

13 Ekim

Didim girişinde Tavşan Burnu Orman Kampı önünden geçtim. Güzel bir yer. Yazın gelinir...
Didim'de önce Apollon Tapınağ'nı dışından ziyaret ettim. Daha önce defalarca gitmiştim. Mahalle içinde kalmış, açık bir ören yeri...
Akşam üzeri Bafa Gölü'ne geldim. (Didim'de alışveriş yapmak daha mantıklıymış. Yolda kazık işletmeler var.)
Çeri Restoran bahçesindeyim; çadırımı açtım. Burası motorsiklet ve bisiklet dostu göl kenarında harika bir mekan. Ağaçların altında kazlar ve ördeklerle birlikte oldukça romantik bir ortamda ücretsiz kamp yapıyorsunuz.
Sahibinin sanal ortamda böyle bir duyurusu var. Bunu motorcuları buluşturan bir sayfada okumuştum.

Günlük Sürüş : 83 km
Toplam : 194 km

14 Ekim

Sabah gün doğuşunu çektim. Göl manzarası güzeldi. Gün içinde deniz kenarında pedal çevirdim.
Çam ağaçları ve deniz, harika bir ortam...
20 km ye yakın sürüşle Akyakaya geldim.Plaj konusunda zayıf, yerleşim olarak büyük. Ama ne özelliği varsa yabancı, özellikle ingilizce konuşan yabancılar ikamet ediyor.

Biraz alışveriş yaptım.Ardından ver elini Köyceğiz yolu... Akyaka'dan Köyceğiz yoluna çıkmak biraz rampa tırmanmayı gerektiriyor.Sonrasında Esentepe'deyim. Zaferler ve Hamzakoy üzerinden alaca karanlıkta Köyceğiz Belediyesi Mesire Yeri'ne geldim... Burada çadır konaklama hizmeti de veriliyor. Fiyat 30 TL... Şarj pirizleri ve ortak banyolarda sıcak su var.Su elektrikli şohbenle 10 dk da ısınıyor.
Tavuk güveç-rakı, ardından bir kaç çamaşır yıkamalı sıcak duş ve keyifli bir uyku...

Günlük Sürüş:
Toplam :

15 Ekim

Sabah uzun uzadıya keyif yapıp saat 11 de yola çıktım. Rampalı yol, ağırdan ağırdan yürüyorum.Son tırmanışın ardından oldukça dik ve virajlı inişler başladı. Geniş araziyle yayılmış, yeni teknoloji sayılmayacak bir termik santral bacası göründü. Ortalığı toz duman götürüyor.Allahım, bu güzelim doğanın kalbine saplanmış hançer gibi içler acısı bir görünümle karşı karşıyayım. Sözün bitttiği yer. (Kemerköy Termik Santrali)

Denize paralel sol tarafa doğru kuru bir dere yatağı ile düz bir yoldan Ören e vardım.Dun gece Konakladigim yerden 17 km gelmişim.Giriste yol Akyaka Akbük Muğla yönüne devam ediyor.Once yerleşim yerinin içine girdim.Sagi solu sarp dağlık arasında geniş bir koy...Ören plajı çakıllı tertemiz sıra palmiyeler dikilmiş uzunca şerit... Girişten bir-birbucuk km ile sahile geliniyor.Evler eski sol yamaca dayanmış bahçeli... Giriş köy yerini andırıyor... Otlayan inekler bile var.Oyle lüks villalar göremezsiniz.Sahili tek tip duş, temiz taş döşeli yol, tertemiz deniz, palmiyeler ayrı bir güzellik... Şezlonglarda az sayıda güzel havayı değerlendiren yerli ve yabancı var.Nezih görüntü... Yazın çok kalabalık olduğu söyleniyor.Milas dan 43 km eziyetli bir yol insanı ödüllendiriyor. Asıl ödül Akbük de... Tâbi önce biraz düz çamlık yoldan ilerleyince başlayan amansız rampalarla Aktepe ye gelmek var.Sekiz km lik yolu iki saatte aldım. Bir rampanın yarısında bisikleti itmek zorunda kaldım.Gerisini her rampa zirvesinde dinlenerek devam ettim.İnisler sonrası Kultak geldi...Ve ardından derinlikte bir koy...Bakir bir cennet... Akbük. Apdullah ve yörük karısının işlettiği market önünde takıldık.Ksrya yolunu yürüyen Salim ile tanıştık.Ben daha önce gözüme kestirdiğim plajdaki ağaçlar altında çadır açtım.Cevremde bir iki karavan ve özel araçlarda yatan aileler var.Ruzgar şiddetli idi... Çadırı kazıkları iyi çakamadığım zeminde iri taşlarla destekledim.Salim marketin yanındaki kapalı mekanın ahşap zemininde uyku tulumu ile yattı. Km saatim 58 gösteriyor.Bol rampalı bir gündü... Biraz da tembellik yapip tadını çıkardım. Sen gönderdin Saat 11 de tesekkürle ayrıldım.Uzun rampalardan sonra 8.nci km de Bafa veya geldim.Cok küçük bir köy... Alışveriş için uygun yer bulamadım.Ancsk Selimiye de kurulu pazar yerinden biraz meyve ve akşam için bir iki sebze aldım. Euromos antik kentine girdim.Hemen yol üstü Milas öncesinde...Milas da çok yabancının ikamet ettiğini gördüm.Fazlasiyla restoran ve kafeler var.Kucuk ama canlı bir tekrar alışveriş ve birşeyler atistirdim.Aksama da ithal donmus uskumru var. Milas da şehri gezip Ören yoluna geldim.Kosede bir kahvede cayladim.Saat 17 gibi...58 km kadar Ören'e 43 km var.Yola çıktım.Once Bercin Kalesi ni geçtim.Camkoyde yarınki sünnet yemeği hazırlığı na denk geldim.Yolluk köfte ikramlariyla uğurlandım.Orene buradan 30 km var...Yetisebilrcegimi söylediler köylüler, ama yollar çok uzun rampa ve virajlı...Madenler başladı.Dag taş kazılı.Santral elektrik gerilim hatları tepemde güzelim çam ormanı içinde Ören'e 15 km kadar vardı ki hava karardı.Artik devam etmek riskli...95 km ile camlar arasında kamp kurdum. Sen gönderdin Yıldırım Guesthouse Sarsala Koyu'ndan 30-31 Ekim... 50 TL karşılığında iki gün dormdayiz... işletmeci Ömer ve Leylâ Yolda Murat Esen ve Şahin Bey ile karşılaştık.İkinvi gün orman yolundan Kayaköy ve Gemiler koyu yaptık...Denize girdik.Donuste Murat Bey'in evinde viskisini içtik.Sarsala dan Fethiye'ye 65+55 km gunluk tür:120 km Konum : 36.622024, 29.101371 Sen gönderdin 1 Kasım, ormanlık alanda eşen çayı yanında cadirdayiz.Sabah Fethiye den ara yollardan ana yola çıktık.Bir noktada başlayan rampalardan sonra Seydikemer kavşağından sağa Gizli Kanyon'a indik.Bu yol Girmeler'de bir kahvede köylüler ile oturduk. Kadıköy'de (son market noktası) alışveriş yaptık. Kanyon girişi 6₺ idi... Çıkıştan sonra Çavdır yönünde 5-6 km daha pedallayip kamp kurduk. 60 km Konum:36.465293, 29.376082 Sen gönderdin Kasmarin Kamping 2 Kasım, Kinik üzerinden geldik....Dogrusu Konular a girdik.Xsantos Antik Kenti ni gördük.Kinik da Lezzet Lokantası iyi idi...bol garnitür...Kalkan öncesi uzun tirmanışlı bir sürüş oldu... Sonrasında Kaş'a kadar inişli çıkışlı idi.Ksputas pilajindan geçiş zevkli oldu. Kaşmarin sezonu yeni kapatmış.Wc lerde kağıt bile var.Ama suyu kesmişler. toplam:60 km Konum: 36.207708, 29.615138 Sen gönderdin Finike Plajı 3 Kasım, WC var.Kamp ve pilaj...Helmuth ile komşu olduk... Kaş çıkışında %6 eğim ve 20.280 m rampa gösteren bir tabela var.Dunden bunu görüp fb da paylaşmıştık. Bugün gerçekten zorlu bir tırmanışla bu rampayi 2.5 saatte tamamladık.Ağullu da rampalardan kurtulacagimizi beklerken neredeyse Demre'ye kadar yine inişli çıkışlı yollar ile zorlandik...Ta ki Gürses'e gelene kadar... Sonrası adeta bir sera denizine uzun bir inise geçtik.Toplam 50 km ile Demre ye vardık.Tavsiye ile İpek Lokantası nda yemek yedik.Ucuz ve mükemmel idi...Buradan girişte gördüğümuz pazar yerine geldik.Bir gümüş dükkanında Rusya vatandaşı Tatar kökenli Türkoloji okumuş asker emeklisi Nergis Hanımla tanıştık.Telefonlarimizi şarj edip kahvesini içtik. Pazardan alışveriş yapıp yola devam ettik.. Battı çıktı ve çok zevkli virajları geçerek sert bir sürüşle Finike'ye akşam üzeri vardık.30 km lik yolu iki saatte geçtik.Mavi yengeç ile ünlü Eski Deniz kıyıları güzeldi.Finikeye kadar pek çok koylar geçtik. Kumluca yönünde şehir çıkışına sahile kamp attık... Komşumuz Helmuth karavanında sabah çayı ikram etti... Sen gönderdin Öz Likya Pansiyon 4 Kasım, 16 km ile Kumluca'ya geldik.Dumduz yol.Sahil boyu bakımlı park pilaj alanları... Gecelemek için bir sürü güzel yerler varmış.Kumluca da belediye sebze dükkanlarının karşısında Damla Lokantası'nda birer tane nefis tandır çorbası içtik.Ev yapımı kıyılmış granül turşu ikramları da çok beğenildi.Devamla Mavikent'den sahili takip ederek Karaöz'e vardık.Top.40 km Bu gece beklediğimiz yağmurlu hava Öz Likya Pansiyon'a yerleşir yerlesmez ardimizdan patladı...40₺ kişi, nefis kahvaltı dahil... Yaşlı nene... Yıllar sonra tekrar karşımızda idi... Konum: 36.276316, 30.40728 -------------;;; 5 Kasım,Cumartesi günü Finike üzerinden Kumluca-Karaöz'e geldik.⛈🌧Yoğun bir yağmurlu gecenin sabahında bisikletlerimizi konakladığımız Likya Pansiyon'da bırakıp 8 km yürüyüşle önce Korsan Koyu'na, oradan da Gelidonya Fenerin'e vardık.Kamp alanı oldukça kalabalıktı...Likya Yolu'nu yürüyen çoğunlukla Rusyalı misafirler vardı. Yarı kapalı bir havaya rağmen resimler çekerek güneşi batırdık.Daha sonra gündüz topladığımız kuru odunları yakarak kamp ateşimizin çevresinde sohbetler ettik.Dolunayın gümüş ışıkları aralıklarla bulutların arasından sıyrılarak kamp alanımızı aydınlatırken, gençlerin gitar eşliğinde söyledikleri Rusça şarkılara biz de Türkçe şarkılarla katıldık. 🍾🍷🍹🌙📷📸☮ An itibariyle Karaöz'den bisikletlerimizle yola çıkarak Çavuşköy üzerinden Olimpos Dağı'nı aşarak Adrasan ve Çıralı'ya varmaya çalışıyoruz. Kısmet olursa bu gecemizi de Beydağları Millî Parkı sınırları içindeki Yanartaş'da geçirmek istiyoruz🤗🤗🤗 Konum:36.219187, 30.409687 Sen gönderdin Çıralı, Yanartaş 6 Kasım, Gelidonya'dan 8 km yürüyerek Karaoz'den bisikletlerimizi aldık.Siki tirmanislarla Cavuskoy üzerinden Olimpos'a indik.Antik kentten Çıralı tarafına geçiş için 20 TL ücret istendi.iki yıl öncesinde 5-6 lira olan ucret iyi zamlanmis.Gorevliyi Allen kullem parasız geçiş için ikna edemedik.Otellerde konaklayanlar icin 7.5 tlye 10 girişli kombine bir bilet alıp 3 kişilik kontur kullanarak giriş yaptık.Antik alanin sonundan çay ağzını geçerken bisikletleri ittirip biraz islandik.Pilajin bir kısmında yine ittirdik. Akşam 6 TL karşılığında Yanartaş'a çıkıp sucuk partisi yaptık.İnip biraz gerideki çamlık alanda kamp kurduk.Toplam:42 km Konum: 36.426285, 30.469392 Sen gönderdin Arda Apart Otel 7-8 Kasım, Çıralı'dan anayola çıkış 7-8 km...Son 4 kilometrelik bölüm Antalya yoluna çok dik rampalarla çıkıyor.Ben hızımı bozmadan yakaladığım kadansla rampaları bitirip tepede arkadaşlarımı bekledim.Biri 20-25 dakikalık, diğeri ise bir saatlik bir gecikme ile geldiler.Buradan sonra iyice baskın gelen yorgunluk alâmetleri ile turu bitirme kararı aldılar.Ali arkadaşımız Kemer'de geri dönecek ve Niyazi Arkadaşımız sadece Antalya'ya kadar devam edecekti.Otelimize iki günlük 1+1 mutfakli apart konaklama için sadece 120 TL toplam ücret ile yerleştik.İlk gün dinlence ve kendi pişirdiğini yemek ziyafetiyle geçti.Bu arada bu bölgede bulunan bir arkadaşımla (A.Tilci) Kemer Pastanesi'nde buluştuk. İkinci günde yol ağzına kadar minibüsle gidip 4 km kanyon girişi ve 2 km kanyon içinde yürüyerek toplamda 13 km lik bir yürüyüş yapıp Göynük Kanyonu'nu gezdik.Giris 6 TL... Yanartaş Kemer ve şehir içi sürüş toplamı:45 km Konum: 36.598801, 30.560927 Sen gönderdin Belediye mesire alanı giriş kapı karşısı... 9 Kasım, 135 km ile Manavgat'tayim.Antalya içinde 1,5 saat zaman kaybım olmasa ve sabah erken saatlerde çıksaydım neredeyse Alanya'yı görürdüm.Yollar Antalya giriş tünellerine kadar hafif rampa ve inişliydi.Sonrasında 25-30 km saatlik hızda pedal basacak rahatlıklaydi... Antalya'da 4 yılını dolduran sag pedalımin ömrü bitti...Konya da .. ...? Bisiklet de ....? marka rulmanlı taktirmistim.50 TL ye... Bugünkü liste fiyatı 110 TL, ama yok... Mutedil bilyeli taktırdım 40 TL ye... Bike Stop isimli dükkanda...Genç güzel bir arkadaş taktı.Bir de zincir ölçtük, sınıfı geçemedi Ktc ? (veya benzeri) ile 70 TL değiştirme yaptık...Yola devam... toplam:135 km Konum: 36.78271, 31.41471 Sen gönderdin Selinus Plajı 10 Kasım, 115 km... Normalde Manavgat-Gazipasa 105 km...Alanya içi gezildi... Gazipaşa merkez geçildi... Sabah 10 Kasım sirenleri çadırı toplarken çaldı... Gazipaşa'ya girişte biraz rampa geçtim, sonra iniş...Sahil yolundan giriş yapsaydım bu rampaları da gormeyecektim.Ancak hava kararmak üzere olduğu için anayolu daha uygun buldum.Sehirde alışverişi yapıp, Selinus pilajinda bir kaç karavanın yanına kamp kurdum.Cok rahat çimler üzerinde bir geceydi. Konum: 36.269063, 32.280405 Sen gönderdin Anamur Şehir Çıkışı 11 Kasım 92 km, Sabah cadirima Uğur Tariman Arkadaşımız geldi.Berberce yol üzerindeki evine kahvaltıya gittik.Bir saate yakın sohbet ve kahvaltı sonrasında yola koyuldum.İlk kilometrelerden sonra iyi rampalardan geçtim.Kaş yokuslarınin ardından gözümü korkutan en zorlu bölge bir kaç derin koylardan oluşan muz tarımının en yoğun yapıldığı Yakacik ve Uçarı civariydi... Demirören'de ise sıfırdan başladığım rampaları yerleşim sınırlarının çıkışında bitirip biraz rahatladım.Tunellerden sonra yeni yapılan çift yönlü bölünmüş yollarda iyicene rahatlayıp rampaların sonunda önce Ören'e süzüldükten sonra sert pedal ile Anamur'daydim.Sehirden çıkarken kalenin resimlerini çektim.Kusbakisi bir konumda konakladım...Topl. 115 km Konum: 36.089323, 32.914341 Sen gönderdin Taşucu Limanı 12-13 Kasım Tekeli geçildi.Rampalar idare eder gibiydi, Aydıncık dan sonra aman Allah'ım dedirtiyor.15 derece çıkış 🤔 kilometrelerce...Yol müsait olsa tamam, hem viraj, hem dar... Arkadan gelen yakın geçiyor.Servis yolu 40-50 cm, ama çoğu yerde kenar çizgisinin dışında gitmek çok zor, yanda korkuluklar var.Hayatimin en korkunç yolu, Akkuyu termik santraline gider tabelası ile sıkıntı bitti.Sadece bir kere biraz ciddi rampalardan sonra yol düzledi ve genişledi... Gemi seferleri iptal... Açıkta 5-7 m dalga açıklanmış, Liman Md. çıkış vermiyor.Tasucunda bir gece geçirdim.Feribot 100 TL, Filo dan aldım.Bit de Akgunler var.Yuk gemisi bir kaç km ilçenin doğusunda diğer limandan parkta çadır açtım.Ertesi akşam yola çıktım.Donus biletini 22 Kasım İzmir'e Atlasglobal den 166 TL ye 6 taksit, 15 kg a kadar ücretsiz bisiklet taşıma kampanyası ile aldım. 120 km Konum: 36.313661, 33.894934